Instagram, Canlı Alışveriş Özelliğini Kaldırıyor
Dünyanın en çok tanınan sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, bundan yaklaşık bir ay önce. radikal bir karar ile ortaya çıktı. Resmi açıklamalarda Instagram’da “Mağaza” sekmesi kaldırılacak ifade edilmişti. Şimdi paralel bir gelişme yaşandı. İnstagram bu sefer de canlı yayınlarda ürün satışıözelliği kaldıracağını duyurdu.
Instagram’ın resmi ek sayfasında paylaşılan bir gönderide, ” Canlı Alışveriş“adlı özelliğin 16 Mart 2023 prestijiyle devre dışı bırakılacağı belirtildi. Bunun Instagram’daki alışveriş deneyimini etkilemeyeceğini belirten Instagram, işletme hesaplarının devre dışı bırakılacağını duyurdu. profil sayfaları aracılığıylaÜrünü satmaya devam edebileceğini belirtti.
İşte Instagram’ın resmi açıklaması:
“16 Mart 2023 tarihinden itibaren Instagram canlı yayınlarında ürün etiketleme yapamayacaksın . Bu değişiklik, kullanıcılarımıza en fazla değeri sağlayan ürünlere ve özelliklere odaklanmamıza yardımcı olacaktır. Akış, Hikayeler, Makaralar, Reklamlar ve daha fazlasında insanlar ve işletmeler için alışveriş deneyimlerine yatırım yapmaya devam ederken, Instagram’da mağazanızı kurup işletebileceksiniz. Bu karardan; canlı yayın planlama, konukları canlı yayınınıza katılmaya davet etme ve canlı Soru-Cevap düzenleme gibi diğer canlı yayın özellikleri etkilenmeyecek“
Bu saldırılar, Instagram’ın aslında özüne dönmeye çalıştığının bir göstergesi.
Instagram ilk piyasaya sürüldüğünde, yalnızca sosyal medya odaklı bir platformdu. Ancak yıllar geçtikçe bu durum değişti ve Instagram, alışveriş yapmak üzere çeşitli kategorilerde hizmet vermeye başlamıştır. Durum böyle olunca Instagram özünden uzaklaştı. Bu durumun farkında olan Instagram işvereni Adam MosseriKonuyla ilgili açıklamalarda da bulunarak Instagram’ın özüne döneceğini söyledi.